IMGW-PIB prezentuje nową odsłonę logo
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowy Instytut Badawczy wprowadził delikatne modyfikacje w swoim logo, które wprowadzono w 1972 roku.
Są to zmiany w kolorystyce i typografii, a ich autorem jest studio graficzne IMGW-PIB. Powstała też kompletna księga identyfikacji obejmująca wszystkie możliwe rozwiązania graficzne.
Logo, którym ostatnio posługiwał się Instytut wprowadzono oficjalnie w 1972 roku. Wprowadzone zmiany są subtelne, ale z pewnością zostaną zauważone. Odświeżone logo, zachowało unikalne cechy oryginalnego projektu, ale jest jednocześnie świeże, nowoczesne i przede wszystkim komunikuje pełną nazwę Instytutu.
Pojawiły się dwa nowe kolory – seledyn i granat. Litery zostały dopracowane i ułożone w odpowiednich proporcjach. Na okręgu wokół znaku pojawił się opis z nazwą Instytutu, również w wersji anglojęzycznej.
To pierwszy etap zmian w komunikacji Instytutu. Niebawem pojawi się nowa strona internetowa Instytutu, następnie aplikacja mobilna z prognozą dla Polski wraz z tzw. alertami i notyfikacjami typu push. Również publikacje, czasopismo naukowe IMGW-PIB: Meteorology Hydrology and Water Management (MHWM) zyskają nowe standardy wizualne. Już teraz Instytut silnie działa w social media – Twitter, Instagram, Facebook czy Youtube są platformą do codziennej wymiany informacji i nauki z publicznością. Wszystkie procesy zmian przeprowadzane są wewnętrznie przez studio graficzne Instytutu.