Nowa usługa "Alert powodziowy" dostępna w aplikacji mObywatel
19 września Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowy Instytut Badawczy podpisał porozumienie z Ministerstwem Cyfryzacji w sprawie zakresu warunków opracowania, udostępniania, wdrożenia i umożliwienia świadczenia w aplikacji mObywatel usługi prezentowania i obsługi funkcjonalności „Alert Powodziowy”. W ramach tego porozumienia do aplikacji mObywatel trafiła usługa, dzięki której użytkownicy otrzymają najnowsze informacje związane z sytuacją powodziową. Nowa funkcja ma zwiększyć bezpieczeństwo osób na zagrożonych terenach.
„Alert powodziowy” obejmuje: możliwość sprawdzenia aktualnych ostrzeżeń hydrologicznych IMGW w danym regionie oraz dostęp do informacji, jak postępować wobec zagrożenia powodziowego lub w trakcie powodzi.
Jak działa Alert powodziowy w mObywatelu?
Ostrzeżenia hydrologiczne w usłudze Alert powodziowy pochodzą z IMGW-PIB. Oznacza to, że za pośrednictwem mObywatela dostarczają je odbiorcom eksperci, którzy na bieżąco monitorują sytuację hydrologiczną.
W aplikacji można nie tylko sprawdzić szczegóły dotyczące aktualnych ostrzeżeń (np. zjawisko, stopień, obszar, przebieg, ważność), ale także sprawdzić na mapie obszary objęte ich zasięgiem.
Jak dodać Alert powodziowy do mObywatela?
Aby w aplikacji na swoim urządzeniu zobaczyć usługę Alert powodziowy, należy pobrać najnowszą wersję mObywatela ze sklepu Google Play lub App Store. Wersja ta jest oznaczona numerem 4.41.2.
Jeżeli po aktualizacji użytkownik nie widzi Alertu powodziowego na ekranie głównym, wystarczy, że wejdzie do menu Usługi i odnajdzie go na liście, a następnie kliknie w tę opcję.